Kalenteri | 10.05.2016

Kolotukset ja kivut ergonomialla kuntoon? Miksi liikkuvuutta ja lihasvoimaa tarvitaan? Uudistuva kehosi tykkää kasviksista. Tankkaatko itseesi laatua vai energiaa?
Lisää omaan kalenteriin 2016-05-10 9:00 2016-05-10 10:30 Europe/Helsinki Taiteilijan hyvinvoinnin monet ulottuvuudet: ravinto ja liikunta? Taiteilijan hyvinvoinnin monet ulottuvuudet: ravinto ja liikunta? Tehtaankatu 21 B 45, 00150 Helsinki

2016

10.5.

Järjestämme 10.5.2016 Koneen Säätiön apurahansaajille aamiaistilaisuuden, jonka aiheena on taiteilijoiden, etenkin kuvataiteilijoiden kokonaisvaltainen hyvinvointi. Aiheesta kertoo ja keskustelee fysiatrian erikoislääkäri Veli-Pekka ”Veepu” Valkonen.

 

Puhujat, esiintyjät ja järjestäjät

Veepu Valkonen on työskennellyt muun muassa monien huippu-urheilijoiden kanssa erityisesti palautumisen ohjaajana. Hän on perehtynyt laaja-alaisesti ravitsemuksen ja kehon fyysisen hallinnan ohjaukseen. Hänen toiveenaan on herättää ihmisissä ymmärryksen myötä kiinnostus omaan hyvinvointiin.


Jaa tämä : Twitter | Facebook | Sähköposti

Aika ja paikka

Aika: Tiistai 10.5.2016 klo 9–10.30
Paikka: Koneen Säätiön Kamari, Tehtaankatau 21 B 45 (5.krs), Helsinki

Tila ei ole esteetön. Olethan ajoissa yhteydessä Koneen Säätiön toimistoon, jos tarvitset esteetöntä kulkua.


Jaa tämä : Twitter | Facebook | Sähköposti

Tapahtuman satoa

Järjestimme 10.5.2016 aamiaistilaisuuden, jonka aiheena oli taiteilijoiden kokonaisvaltainen hyvinvointi. Aiheesta kertoi fysiatrian erikoislääkäri Veli-Pekka ”Veepu” Valkonen.

Veepu kertoi erityisesti ravinnon vaikutuksesta hyvinvointiin. Tärkeitä ovat myös liikunta, riittävä uni ja hyvät ihmissuhteet.

Näillä neuvoilla pääsee jo pitkälle:

  • hyvä ryhti vaikuttaa mielialaan. Älä seiso polvet lukittuina, vaan hieman koukussa.
  • liikunta parantaa masennusta; jos kolme viikkoa jaksaa harrastaa liikuntaa, alkaa se sen jälkeen tuntua miellyttävämmältä.
  • alkoholi vaikuttaa unen laatuun erityisesti 30 ikävuoden jälkeen.
  • päivärytmin löytäminen ja pitäminen ovat tärkeitä myös viikonloppuisin.
  • syö viisi kertaa päivässä ja joka kerralla tuoreita vihanneksia.
  • suosi luomua, siinä ravinteet säilyvät paremmin
  • muista hyvät rasvat.
Maalaisjärkeä ja tätä suositusta noudattamalla pääsee jo pitkälle.

Maalaisjärkeä ja tätä suositusta noudattamalla pääsee jo pitkälle. Kuva: Neea Eloranta


Jaa tämä : Twitter | Facebook | Sähköposti